sobota 22. dubna 2017
základní kolo Svojsíkova závodu
„Schyluje se k velké bitvě mezi aliancí a hordou, po staletích křehkého míru se Kalimdor ocitá v plamenech nenávisti znesvářených ras. Zachraňte poslední velké artefakty, které jsou dědictvím vašich ras, než se ocitnou v prachu a nenávratnu…….“
Parametry závodu
- Termín: sobota 22. dubna 2017 (8:00 – 20:00max)
- Místo: les Kostelec / Záryby – místo zahájení
- Počty členů soutěžních družin: 4 – 8 členů
- Počet soutěžních družin: do 14 družin
Doprava družiny okresu Mělník:
- 7:00 Liběchov u zámku
- 7:15 Mělník u hřiště
- 7:30 Neratovice klubovna Lišák
Vybavení:
Doporučené vybavení jednotlivci: kroj, tužka, blok, pláštěnka, jídlo (na celý den), pití (na celý den – bude možnost doplnění), pevná obuv
Povinné vybavení jednotlivce: 5 papírových koulí
Doporučené vybavení dlouhovlasí: gumičky do vlasů (pro jistotu i náhradní)
Děvčata prosíme, aby si nebrala sukně!
Doporučené vybavení družina: buzola, lékárnička (min obvaz, elastické obinadlo, náplasti), zábava (hra nebo sportovní potřeba, pro případ čekání před/po závodě)
Povinné vybavení družiny: tyč cca 170cm > na prapor (může být násada, může být klacek…), fotoaparát – včetně kabelu pro připojení k PC
Povinné vybavení rádce: hodinky (či jiný časoměřič)
Drahokamy
„V průběhu závodu budete pro svou frakci získávat diamanty, které Vám velice pomohou v závěrečné velké bitvě o všemocné artefakty.“
Drahokamy se získávají několika způsoby.
Správný pozdrav na stanovišti: Při příchodu na stanoviště se družina nebude hlásit, tak jak bývá zvykem. Dle rádcova rozhodnutí nastoupí (jakým způsobem je čistě na zvážení rádce a je to součástí brány Schopnost rádce řídit družinu) a pozdraví. Ovšem pozor pozdrav se liší dle toho, jestli se nalézá na území Hordy či Alliance.
- pozdrav Hordy: „LOK´TAR OGAR“
- pozdrav Alliance: „ARCHENON POROS“
Znalosti: U každého stanoviště bude všeobecný kvíz ABCD (budou mít svou vlastní průvodku). Po jejím odevzdání a vyhodnocení získá družina další drahokamy.
Bitva o zástavu: Ještě před startem dostane družina dřevěnou tyčku, kterou si přidělá na svou tyč na vlajku. Následně získá prapor své frakce, který na tuto tyčku zavěsí a zástavu (stuhu určité barvy), kterou upevní na vršek své tyče.
Dále každý dostane gumičku na ruku a stužku(y) představující jeho život(y).
Ve chvíli kdy hlídka na trase potká hlídku se stejnou barvou zástavystuhy. Rádce vzkřikne „BOJ“. Družiny se zastaví a rádcové se jdou dohodnout a vybrat místo bitvy. Pokud se družiny setkají u stanoviště, tak nejprve obě splní úkoly stanoviště a pak se vzdálí od stanoviště na místo vybrané rádci a až tam svedou bitvu.
Rádce bude stát na místě s praporem a sledovat bitvu (v případě nějakých protestů, rozhodují rádcové domluvou). K němu se nesmí nikdo z jeho družiny přiblížit blíže než 2m.
Družiny vyráží do bitvy z blízkosti svých praporů na povel rádců. Bitva probíhá dotykem (respektive ukořistěním stužky z rukávu) a střelbou papírovými koulemi (kdo je zasažen vytáhne stužku a hodí ji na zem).
Pokud se někdo z družiny dotkne protivníkova praporu (či rádce), vyhrál a sebere protivníkovi stuhu z praporu a umístí jí na svůj prapor.
Tato bitva také spadá pod bránu „schopnost rádce řídit družinu“. Tedy pokud bitva proběhne ve skautském duchu, získá družina 4 body do celkového hodnocení.
Pokud družina ukončí závod:
- bez zástavy = 0 diamantů + 2 body
- s 1 zástavou = 1 diamant + 3 body
- se 2 zástavami = 2 diamanty + 4 body
Harmonogram SZ
- 8:00 Registrace družin (úprava přihlášek dle skutečného stavu)
- 8:15 NÁSTUP – v krojích (Skautská hymna, Pokřiky oddílů, Informace k průběhu závodu)
- 9:00> ZÁVOD – dle uvážení (alespoň v šátcích). Základní instrukce získají družiny u stanu, odkud budou vyslány ke startu (rovněž proběhne skupinové foto družiny)
- Družina bude na trase zhruba 4 hodiny, před/po závodě je volný program.
- VELKÁ BITVA – po doběhnutí poslední družiny
- VYHLÁŠENÍ – v krojích (Vyhlášení vítězů, Pokřiky vítězných družin, Skautská večerka)
- VELKÉ SKUPINOVÉ FOTO, skupinové foto vítězných družin
Ceny a odměny
- Každý účastník si odnese pamětní lístek a placku frakce, za kterou bojoval.
- Družiny na prvním až třetím si odnesou diplomy, poháry a poukaz do JUNu.
Velká bitva Aliance vs Horda – tower defense
- Každá družina získává během závodu drahokamy
- Na začátku Velké bitvy se frakce slezou dohromady a zvolí si ze svých rádců jednoho hlavního BOSSE, následně proberou taktiku velké bitvy a dle získaných drahokamů, vyberou věže, které postaví (musí počítat s tím, že musejí být buď obsluhou věží, nebo útočníky)
- Bitva se odehrává na cestě (věže se staví buď v cestě, nebo podél cesty dle konkrétního typu)
Věž 1
- 5 drahokamů
- Stojí v cestě
- Stojí nejblíže 3m od další věže
- Vše na dosah ruky plácá
Věž 2
- 7 drahokamů
- Stojí po stranách cesty
- Střílí papkoulema
Věž 3
- 15 drahokamů
- (vlastně 2 věže naproti sobě přes cestu)
- Napíná přes cestu lano v různých výškách
PRIEST
- 10 drahokamů
- Neútočí
- Nesmrtelný, pouze oživuje
ÚZEMÍ ALLIANCE
město STORMWIND brány
- znalost přírodnin STROMY (max 8 bodů)
- znalost přírodnin KYTKY (max 8 bodů)
- znalost přírodnin ZVÍŘATA (max 8 bodů)
- znalost přírodnin STOPY (max 8 bodů)
město DARNASSUS brány
- logické myšlení ŠIFRA (max 8 bodů)
- logické myšlení HLAVOLAM (max 8 bodů)
- všeobecné znalosti SKAUTING (max 8 bodů)
- všeobecné znalosti ČESKÁ REP. (max 8 bodů)
osada DOLANAAR (max 36 bodů)
- HLEDÁNÍ INFORMACÍ
osada GOLDSHIRE (max 36 bodů)
- řešení konkrétního problému ORIENTACE
osada STARFALL VILLAGE (max 36 bodů)
- řešení konkrétního problému ROZDĚLÁNÍ OHNĚ
osada STONETALON PEAK (max 36 bodů)
- pozorování, všímavost, úsudek KIMOVKA
ÚZEMÍ HORDY
město ORGRIMMAR brány
- fyzická zdatnost LUK (max 8 bodů)
- fyzická zdatnost LUK POHYB (max 8 bodů)
- fyzická zdatnost KUŠE (max 8 bodů)
- fyzická zdatnost HOD NA CÍL (max 8 bodů)
město THUNDER BLUFF brány
- manuální zručnost UZLE (max 8 bodů)
- fyzická zdatnost NÍZKÁ LANA (max 8 bodů)
- fyzická zdatnost VYSOKÁ LANA (max 8 bodů)
- MIMO: schopnost rádce řídit družinu (max 8 bodů)
CAMP NARACHE (max 36 bodů)
- KRIZOVÉ SITUACE
TARREN MILL (max 36 bodů)
- řešení konkrétního problému VAŘENÍ
CROSSROADS (max 36 bodů)
- PRVNÍ POMOC
RAZOR HILL (max 36 bodů)
- pozorování, všímavost, úsudek POZOROVACÍ ŠTAFETA